Thursday, November 30, 2006

Ugglans finest

Nu är jag Ugglans finest igen.

Jobbade med Andreas som tappert försöker överta min titel som världens sämsta bartender. Han är på god väg, det ska ju erkännas. Tillsammans blir vi ett stycke, måttligt begåvad bartender skulle man ju kunna säga.
Det gjorde ingenting idag, eftersom det nästan inte var något folk där.
De få som var där, lät och betädde sig däremot som ett mcgäng. Inte helt klockrent om man ska göra sig populär.
Kvällen slutade iallafall med att jag nekade Robert Aschberg att köpa mer öl, eftersom han drägglade ner min bardisk (märk väl att det ibland, när jag inte är arg, är min bardisk)Han blev otrevligt högljudd, jag sökte moraliskt stöd hos Andreas som visade sig vara ett litet våp i just den här situationen, men jag stog på mig.
För att jag är en satans tuff tjej, egentligen.
Det slutade med att han tyckte att jag var "satans tråkig", och jag kände lite att det skiter jag löst i. Han gick efter fem minuter.
Det var kvällens bragd.

3 Comments:

Blogger Mattias said...

go lisa. du är bäst. robert aschberg har varit programledare för baren. där försvann all trovärdig het liksom.

3:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Ugglans finest, som tycks ha haft en kändistät kväll igår..! Om det kan anses vara okej att använda Virtanens blogg som källa? Bergis inte, men värt ett försök.

Din blogg ska vidare få plats bland mina favoriter nu, och samsas med såväl the Sartorialist som Nordea och Arlaköket. Congrats!
Keep up keeping it up och jag förblir trogen läsare.

12:38 AM  
Blogger the Sweetness that is Lou said...

Det funkar mycket bra att använda hans blogg som källa, han var nämligen där och var så satans jävla asfull. tittade i kors, och var inte så trevlig alls.

2:52 PM  

Post a Comment

<< Home