Sunday, November 19, 2006

a Day Out

Fredrik alltså, en sån pärla.
(Flickor som inte känner mig, och av en slump kanske läser det här, go for Fredrik. Han är verkligen ett kap egentligen. Jag kan ju berätta att jag efter ett år i den här lägenheten fortfarande inte vet vad vi har för nummer på nyckeln som man bokar tvättid med. Bara en sån sak. I mitt eget försvar skulle jag vilja säga, ehh jag är en ljuvlig flickvän på många sätt och vis iallafall. Eller var. Det är inte mitt fel att vi gjorde slut! I give great head...)
Jag lyckades övertala honom i natt, när han kom hem full, att han skulle följa med mig hela dagen idag och guida min gäster. Det är visserligen inte så förvånande, han blir ofta sött entusiastisk med ett par glas vin innanför västen. Vad som är förvånande är att jag faktiskt lyckades sparka upp honom i morse och få med honom, visserligen under mycket mutter och ett tyst raseriutbrott över dragspelsspelande snubbar på tunelbanan.
Han skärpte sig iallafall, och blev världens bästa guide. Bra för mig, eftersom jag fortfarande har svårigheter att hitta i Stockholm.
Gamla stan, lite Rembrandt på Nationalmuséeum, en öl på Grodan. Gästerna verkade hemskt nöjda, och hade nog lite separionsångest när vi skulle gå. De ville inte att jag skulle gå, tror att de tyckte att det var lite läskigt att gå på middag med en massa annat filmfolk. Men då kände jag att om man är över trettio så måste man kunna ta lite hand om sig själv och lämnade dem med väskan full av koreansk sprit i tjusiga tetraförpackningar som de varit snälla nog att ge mig.
Skönt att vi hade en fin dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home