Saturday, November 18, 2006

uatt vii häv heer is a fäjlurr to kommjunikäjt

Så jag pallrade mig upp fem i morse, efter en ofta avbruten och mycket orolig sömn. Fredrik skulle väl vara snäll mot mig och ringde någon gång vid ett för att berätta att han gått ut efter jobbet. Jag vet att han inte ville att jag skulle vara orolig, men jag tänker att nu har vi ju gjort slut och jag är faktiskt inte orlig. Så jag blev vansinnigt arg istället. Det var jag i typ två sekunder, sedan somnade jag om. Blev sedan väckt igen vid fyra, på grund av en efterbliven jävla fyllebullt till vän till Fredrik ringde för att berätta att han älskade honom eller något annat fånigt. Jag vet ju att det inte är Fredriks fel, men jävlar vad arg jag blev.

Jag lyckades iallafall ta mig till Arlanda, körd av en tidsoptimist och tillika gubben, vid namn Nalle ( nej inte dårpippin i päls och juveler som försörjer sig på gud vet vad, och är med i tv ibland )
Mina gäster hade redan kommit fram och stog och drack kaffe när jag kom inrusande med andan i halsen och min ackreditering i högsta hugg, i hopp om att de skulle se mig.
Så jag tar alltså hand om världens vänligaste koreanska snubbar. Regissör och producent till den brilljanta kortfilmen " a Day Out". Mycket blod, förnedring och sex på tolv minuter. Vädigt koreansk, väldigt bra. Prducenten pratar väldigt bra engelska, men regissören pratar någon slags blandning. 95% koreanska, 4% grymtningar och 1 ynka % engelska. Jag kör på att le hemskt mycket.
De kom hit utan att ha bokat vare sig hotell eller flyg hem, så det blev till att fixa och dona bäst jag kunde. Allt har iallafall ordnat sig nu, och jag torkar svetten ur pannan.
Har iallafall sett lite justa kortfilmer, vilket jag misstänker passar min allt mer krympande attention span. Fina filmer i vilket fall.

Ikväll går ju mosfesten av stapeln i Göteborg, och det värker lite i hjärtat att jag inte kan vara där. Själv kommer jag att spendera kvällen ensam i min lägenhet. Dels för att jag inte har några pengar, och dels för att jag inte har någon att hänga med. Bara för att jag är en pretto idiot som tvunget måste jobba på filmfestivalen. En ganska ensam sådan.

Nu måste jag städa lite, vår lägenhet luktar mycket suspekt men det är verkligen inte mitt fel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home