Wednesday, November 01, 2006

jävla onsdag

Snö och jag kommer inte, har aldrig kommit, kommer aldrig komma överrens. Vad är det här för skit? frågade jag mig i mitt stilla sinne när jag vaknade en timme för sent i morse. Tog mig iallafall ut, feber och snowrage till trots.
Och bra var det mina vänner, för Andreas som nu kan titulera sig "den allra bästa jobbarkompisen en underbetald flicka kan ha" ska ta med mig till Le Shops utförsäljning. Och ge mig pengar! ( som han har innestående där, inte faktiskt trycka sedlar i handen på ) Det är ta mig tusen godhet.
Femhundra spänn på Le Shop är verkligen inte fy skam. Det kanske inte räcker till Vivienne Westwoodlinnet som jag hade våta drömmar om i somras, men iallafall till något ifrån Nakkna.
Jag inser själv att det här kan vara det mest ointressanta som någonsin satts på pränt.

Jag är lite nervös idag, för tydligen har folk fått sova på tågen i natt. Jag måste åka till Göteborg, det finns liksom inget alternativ till det. Jag hyr en plogbil om det krävs.
Behöver komma ifrån Stockholm, snarast.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kom till berlin istället!
puss pats

12:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

hej du. är a hälsar pa han den där anonyme ovan. det är trevligt!du borde kommma hit sthlm har ju aldrig varit riktigt bra för moralen, hälsan, världsfreden.

bettan

12:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag gillar ditt "jävla dag"-tema, hehe...
+ tro fan att du måste hit!

12:44 PM  
Blogger the Sweetness that is Lou said...

Älsklingar, tyvärr kan jag inte åka till Berlin, hur mycket jag än vill.
men biljett är fixad till Göteborg, så nu är det väl bara att sätta sig på tåget och hoppas på det bästa.
Mattias, jag kommer till gbg vid tretiden, skulle kunna vara hemma hos dig för tvätt och film vid fyra. Låter det bra eller är det för tidigt?

1:58 PM  

Post a Comment

<< Home