Friday, March 23, 2007

Ställd

Jag skulle vilja skriva om ruset i mitt hjärta, som infann sig efter beskedet att jag får komma på intervju på London College of Fashion. Jag skulle egentligen ha barnsligt lyckliga utläggningar om det, men nu väljer jag att skriva om Lily istället.

Lily var ljuvlig och förförisk, så till den milda grad att både jag och Karl funderade starkt på att ge upp killar helt för hennes skull. Hon är flickan som fick mig att dansa på en bardisk i Berlin till musik som jag egentligen tycker är kass.
Hon dog i förrgår av en överdos heroin. Jag blir ledsen varje gång jag tänker på ifall hon var helt ensam. Hennes allra sista andetag, hur plågsamt det måste ha varit.
Det känns så panikartat smutsigt.

1 Comments:

Blogger Mattias said...

gratulerar massor massor till intervjun. så hemskt att lyckan grumlas av en så jävlig händelse.

jag beklagar sorgen, massor med kramar till dig och karl.

2:23 PM  

Post a Comment

<< Home