Sunday, January 28, 2007

Snopet

Mitt hjärta
Jag packar ihop alla mina tillhörigheter och gråter en smula, trots att det ska bli skönt att flytta så att jag kan andas igen.
Nya lägenheten känns bra, nya rumskompisen är en pärla utan dess like.
Ändå känns det som att hjärtat ska brista när jag packar ner idiotiska klädesplagg som jag aldrig har använt men inte kan förmå mig att slänga, och funderar på om jag ska slänga gamla i-d magazines eller inte.
Fredrik är snäll och lagar köttbullar till mig, och tårarna bara rinner.
Jag kan inte montera ihop flyttlådor själv, och jag känner mig som ett våp.
Måste slänga en massa skor som har gått sönder, och jag hittar bilder som jag har gjort när jag var en liten flicka på blott tjugo år. Och hjärtat det värker så att jag knappt står ut. Vi skämtar lite om att jag är en lipsill, och han kramar om mig när det behövs.

Så får vi reda på att vi inte kan låna bilen imorgon.
Får flytta på tisdag istället.
Jaha

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ta det lungt! allt löser sig.

8:12 PM  

Post a Comment

<< Home