Wednesday, March 28, 2007

Iite frågor

Jag är löjligt stressad, och ska egentligen träffa mitt kära ex för att få lite räkningar. Så jag väljer att svara på frågor som Terry tyckte att jag ska göra. Det känns som något att prioritera.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
...äta mindre med kampanjen "Låt oss äta bara två mål mat.. Boken heter Hälsningar ifrån Ondskans Axelmakter och är skriven av Caroliine Salzinger. Den ligger på mitt skrivbord lockar, fast min chef har mycket bestämt förklarat för mig att den boken ska jag minsann ge fan i.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Inte ett skit. Skulle dock gärna nå säljaren som sitter bredvid mig för att ge honom en örfil.

3. Vad var det senast du såg på tv?
Seinfeld, tror jag bestämt.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
17.25

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Kristian som pratar i telefon, knapprande på tangentbord och allmänt sorl.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För en kvart sedan, tog en cigg i solen.

7. Vad hittade du på innan du började svara på den här frågorna?
Försökte strukturera upp min morgondag och fikade lite.

8. Vad har du på dej?
Babydollklänning, svart jacka, mörkblå jeans, fula sneakers som jag fick gratis på weekdayvisningen och armband ifrån Le Shop och loppis i Berlin

9. Drömde du något i natt? I så fall vad?
Att jag kysste någon som jag verkligen inte borde kyssa.


10. När skrattade du senast?
Åt min jobbarkompis hysteriska utläggningar vandrande pinnar och andra potentiella kontorsdjur.


11. Vad finns i rummet där du är nu?
Datorer, bokhyllor, massor av magasin, kläder, folk, ett löjligt litet pingisbord.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Välklädd snubbe som traskade förbi mig på Kocksgatan med en Staropramen i handen.


13. Vad tycker du om den här utmaningen?
En höjdpunkt i mitt liv.


14. Vilken vad den senaste filmen du såg?
Senaste hela var nog löjligt dåliga Closer.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Ett pompöst jävla mansion och en massa tjusig konst.


16. Berätta något om dej själv som folk inte känner till.
Jag vet egentligen aldrig vad jag sysslar med.

17. Om du kunde förändra en sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och Skuldkänslor, vad skulle det vara?
Tanken på en nätt liten revolution skapar lätt berusning i mitt blod.

18. Tycker du om att dansa?
Endast på bardiskar baby, med en whiskey i ena handen, en cigg i andra och ett par dussin flator nedanför. Annars så, nej.


19. Georg Bush?
Får passa sig jävligt noga när ovan nämnda revolution kommer.


20-21 Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Eftersom jag och Karl ska döpa våra barn efter ryska författare så Nicolai, Maxim eller Fjodor. Flicka får det väl helt enkelt inte bli eftersom kvinnliga författare är så jävla underrepresenterade inom världslitteraturen.
Eller Virginia.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Jag gör väl det just nu, mot min vilja.

.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Mest hoppas jag att han skulle låta mig passera, och inte alls ifrågasätta vad fan jag gjorde där.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
...-statistik, bei der es irgendwie um Roheisenproduktion... 1984 av Jorch Orwell.
2. . Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Inte ett smack... Mitt västra knä kanske, i och med att jag ligger i en rätt avig position just nu,

3. Vad var det senast du såg på tv?
hm... det vet jag inte. Men i gar natt jag sag en dokumentär pa svt:s hemsida om att leva som en nunna. Det räknas ju, fast att det var pa internet.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
17:15 (HA Tva minuter för mkt...inte illa, va)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
En bil langt borta, mina egna andetag och lite brusande tinnitus

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Igar kväll. Hyrde film. Idg är det för jävla ruffigt ute för att ga ut. Men skall göra det... Maste ju lämna tillbaka filmen ocksa.

7. Vad hittade du på innan du började svara på den här frågorna?
Läste 1984...

8. Vad har du på dej?
Svart tröja, jeans och raggsockar.

9. Drömde du något i natt? I så fall vad?
Jag drömde om nan slags läskig pinoccio-docka som hade förlorat ena örat. Och sa drömde jag att du, jag och bullen satt vid en krog pa Olskrokstorget(!) och att jag sydde pa nanting hela tiden, sen skulle vi ga in till stan, men ni var för snabba, sa jag akte hem istället.

10. När skrattade du senast?
Terrys svar pa fraga 20-21

11. Vad finns i rummet där du är nu?
Min säng, tva pallar, en stol, en bokhylla med böcker, en kista, en lampa, gardiner och en kakelugn... That’s it.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Hm.. förra veckan sag jag fyra personer (tre män och en kvinna) som bar pa varsin hundvalp. Det kosntiga var att jag sag de tre ggr inom loppet av en timme. De traskade bara runt...


13. Vad tycker du om den här utmaningen?
det roligaste jag gjort idag iallafall


14. Vilken vad den senaste filmen du såg?
Black Dahlia. Sugminkuk-dalig.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Lägenheter överallt i hela världen och kanske ett strandhus i österlen eller sa..

16. Berätta något om dej själv som folk inte känner till.
jag pratar med mig själv... ganska mkt.

17. Om du kunde förändra en sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och Skuldkänslor, vad skulle det vara?
jämlikhet...i manga avseenden

18. Tycker du om att dansa?
ibland... men jag maste vara rätt full...


19. Georg Bush?
nääe...

20-21 Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Assa jag lägger in mitt veto vid Fjodor. Resten är okej. Men det sa knepigt, för att jag har kommit pa att jag definitivt vill ha en flicka... hmm. Ja, det är ju inte mkt man kan bestämma över.. eller sa kör vi stylish-newyork dealen rakt av och döper vara barn till saker man heter i sexandthecity. Typ Milo och Allegra...fy fan,..



22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
NEJ. Aldrig i livet.
Vad överväger du lisa? London? Vadda mot din vilja...
.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
allt jag alltid velat veta

5:29 PM  

Post a Comment

<< Home