Tuesday, October 31, 2006

jävla tisdag

Jag stannade hemma och sov för att mota bort febern som ville göra intåg i min kropp med pukor och trumpeter.
Jag tänker att det var ett smart drag för jag har sovit som en klubbad säl i flera timmar. Så där skönt i koma, och jag kommer nog att kunna vara frisk när jag åker till Göteborg på torsdag. Visserligen har ju kalla händer utlovats att svalka min bleka panna, vid behov, men vem sitter sex timmar på en buss för att ligga i någon annans soffa och sova på grund av feber när man kan göra det av ren och skär jävla baksmälla. Det där med svala händer på pannan kanske ska nyttjas ändå.
I somras brukade Karl springa femtio metrarna till badrummet för att hämta kalla blöta handdukar och lägga över mitt huvud när jag mådde tjyvtjockt, efter för mycket barhoppande. Det är äkta kärlek.
Jag saknar min Karl så att det värker i hjärtat.

2 Comments:

Blogger Mattias said...

du måste krya på dig hjärtat. jag kan väl också springa efter blöta handdukar? blöta handdukar och jag är a match made in heaven.

3:15 PM  
Blogger the Sweetness that is Lou said...

Det tror jag verkligen att du kan, sötnos. Kanske bättre än någon annan. Ser mcyket fram emot det

3:33 PM  

Post a Comment

<< Home