Thursday, September 25, 2008

Elitist

Jag avskyr P3. Varför har de nästan bara programledare med talfel? och varför verkar majoriteten av programledarna inte ha något vettigt att säga? och varför skrattar de åt sig själva. Värst verkar Malmödivisionen vara. En gång var jag tvungen att lyssna på P3 hela vägen från Malmö till Stockholm, för att bilskrället inte kunde få in P1.
Jag stängde dock av i vredesmod efter att någon tönt på morgonpasset pratat i en kvart om hur löjligt han tyckte att det var med friskis och svettis utomhus. Min stora fråga är, vem bryr sig? känns det inte lite nittiotal att sitta omkring och vara ironisk och sur i etern?
Och musiken, don't get me started. varför spelas enbart svenska popduetter med en kille och tjej som sjunger på barnslig bruten engelska. Medvetet svenskt uttal och tjoande trumpeter driver mig till vansinne.
Då och då råkar jag sätta på denna djävulens kanal, och jag förfäras. P3 gör mig till elitist.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home