Friday, July 13, 2007

Min Malin

Malin fick vansinnigt stark sprit i födelsedagspresent. Sådan som man kunde köpa för en några ynka quetzales per gallon, i snabbköpet i Antigua. Jag tror att man kan ta nagellack med den. Jag är inte jättesugen. Men man kan blanda ihop den till en mindre fancy bål, och det är precis vad vi ska göra ikväll. Jag har redan planerat mysiga intriger, tårar, bråk och sex. Låter det inte härligt?

Jag vill göra blandskivor till henne.
När vi var yngre var vi kungarna av blandband. Vi hade en liten trasig bandspelare, som vi på olagligt vis införskaffat på Lundenskolan. Den var snygg, platt och väldigt åttiotal. Vi tyckte den var enormt tuff, och gav blanka fan i att det lät för jävligt. Vår älskade bandare krashade efter en hård valborgsnatt då Malin lämnat en tom spritflaska på sina föräldrars köksbord, och sin systers jacka på en bänk på Redbergsplatsen. Hon skällde även ut främmande flicka som var kär i vår tjejtjusande vän Björn, och alla andra som försökte hjälpa henne att laga bandspelaren i fråga.
Det låter som jag, jag vet. Men det finns minsann mer stridsanda i Bullen än vad man tror vid första anblick.
Och ikväll ska jag dricka något som mest påminner om träsprit för hennes skull.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home