Wednesday, January 03, 2007

Idag blev jag kallad för Dampe. Ganska fult, men det sa med värme, så mitt hjärta smälte en smula.
Ett nytt smeknamn, som jag för en ovanlighetens skull inte har hittat på själv. Jag tröttnar ju så fort på mina egna, och det är ju verkligen att slå sig själv på bröstet lite väl mycket när man försöker tuta i folk att man heter Blixten och det finns en anledning till det. Den anledningen har jag visserligen själv inte listat ut ännu men det kommer, tro mig.
Jag funderar på att börja plugga filmvetenskap. Det ger mig en aning separationsångest, men jag kan inte jobba som assistent hur länge som helst.
Tänker att det kanske är smart att jobba januari ut, hjälpa till under +46, och sedan får det vara nog för min del. Fast det är verkligen inte bestämt ännu.

Detta leder mig, inte helt osökt in på funderingar igår över vilken film jag skulle vara, om jag var en film. Man skulle ju kunna tro att jag har slutat med sådana idiotfunderingar, men då har man fel. De dyker upp med jämna mellanrum.
Jag kunde inte komma på. Fick Fight Club som förslag, men det kändes inte alls så rättvist. Vill gärna veta vilka filmer andra tycker att de själva är. Borde kanske göra en enkät om det här.

1 Comments:

Blogger Mattias said...

om du gör en enkät så lovar jag att fylla i. jag kan tänka mig att jag är en blandning av gökboet och brakfesten idag...

10:01 PM  

Post a Comment

<< Home