Friday, December 15, 2006

you want what?!!!

Så jag står i en hall i en lägenhet vid Mariatorget, som jag så hemskt gärna vill hyra. Känner att jag verkligen luktar bakfylla och det är så uppenbart att jag bara har sovit i tre timmar.
Boende i lägenheten just nu är David. En inte så charmig kille ifrån Colombia, vilket jag får erfara när han klämmer ur sig att han har en liten request innnan jag går. Han har ju aldrig kysst en svensk tjej, vilket ju kan tänkas vara lite jobbigt för en latin lover som honom. Nu när han ska hem till i två månader måste man ju kunna skryta för sina macho polare om långa svenska nymfer.
(mina fördomar om latinomän rotade sig djupt under min vistelse i Guatemala, där jag i egenskap av blond flicka fick stå ut med både det ena och det andra. Folk skrek efter mig på gatan, tafsade på mig när dom passerade mig på trottoaren, förföljde mig, tog sig enorma jävla friheter helt enkelt)
Han vill alltså ha en kyss av mig!!! Han visar mig lägenhet och tänker att avsluta med att släta av mig.
Jag stirrade på honom med, vad jag kan föreställa mig, en blick av Quoi?
Börjar nästan skratta i rena förvirringen, drar på mig skorna och går därifrån.
Vad är det för skit? Vem fan gör så? så många frågor...
Allvarligt talat, kan jag få lite feedback på det här. Är det inte det mest surrealistiska på väldigt länge?
Hur mycket skit ska man ta på Stockholms förnedrande kaos till bostadsmarknad?

4 Comments:

Blogger Mattias said...

hmm, fan vad jobbigt att behöva hora loss för att få en lägenhet alltså... men du MÅSTE fixa nånstans att bo snart för jag kanske vill komma upp å lattja med dig i januari kan man tänka.
puss

11:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Men Lilla Gumman! Det var väl inte så farligt? Du hade väl kunnat kyssa pojkstackarn? Han verkade ju trevlig. Lite får man väl offra för att få bo. Nä, jag tycker att det var snålt, du är väl kvinna? Kvinnor ska tåla sådant!
Jag vill osså kåmma up å leka me dej..

8:56 AM  
Blogger the Sweetness that is Lou said...

det är klart att ni får komma och leka hos mig hur mycket ni vill. dvs, om jag har någonstans att bo annars kan det ju bli lite svårt. unkarlshotell anyone?

1:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vet ju inte om du fixat boende men det finns ett s.k. ungkarlshotell på Östgötagatan med kortsidan mittemot en italiensk (tror jag) restaurang och snett emot en mataffär samt mittemot ett café. Inte långt ifrån ett tatueringsställe. Mer nära Ringvägen än andra sidan. Sorry den skumma beskrivningen.
Annars får du börja plugga på hel eller halvtid så att du kan bo i skatteskrapan vid Götgatan. Annars gäller nog bara andrahand som du säkert kan hitta vid universiteten etc.
Eller så får du springa runt och sätta upp lappar om att du vill hyra bostad i trappuppgångar i områden du vill bo i.

7:25 AM  

Post a Comment

<< Home