Wednesday, February 11, 2009

Bonjour Tristess

Jag ska egentligen studera något så urbota tråkigt som prepress, som jag har tenta i på måndag. Eftersom ämnet i sig är så torrt att jag tappar kroppsdelar i ren och skär tristess så sysselsätter jag mig med annat onödigt strunt, som att googla vilka kända personer som kommer ifrån Wales. Hittade en renlig pirat som kallades Bart Black. Och Cathrine Zeta Jones, efter det tappade jag intresset. Googlade kända inledningar i böcker. "April is the cruelest month" är inte bara inledningen till The Waste Land, det är också ett avsnitt av Beverly Hills 90210, där Bandon ska intervjua en tjurig tennisspelare som vägrar släppa till. Denne briljant porträtterad av en ung Matthew Perry. Jag läst vackra och desperata mail från när jag var tjugo och längtade bort.
Ingenting vettigt alltså. Och jag kan fortfarande absolut ingenting om grafiska arbetsflöden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home